Summertime Eats by Keith

Every season has it's own taste and flavor.

In autumn, it's time to eat apples and pumpkins.

Winter is Nabe time or time for rich hot chocolate.

After a long winter of eating heavy stuff like stews, Spring is the time
for a fresh taste and in Japan ,for sakura flavored everything.

季節ごとにそれぞれのおいしい物ってあるよね。

秋はりんごやかぼちゃの季節。

冬には鍋や濃厚なホットチョコレート。

シチューなんかの重たい物を食べ続けた冬が終わると、新物を楽しめる春がやってくる。日本では桜風味の物が多いね。

 

How about Summer?

For me, More than any other season, summertime is the season of food and fun .

When I think of summer, I always remember fondly
picnics in the park ,BBQs on the beach, camping trips where we roast
everything over the campfire.

Part of what makes summertime food so special
and so unique, is that summer has so many chances to share good food with
friends and family.

When you go to a picnic or BBQ, everyone brings their
dish to share , and because everyone will try it, everyone tries to bring
their best dish.That type of competition leads to some seriously good eats.

夏はどうだろう。

僕にとって夏の時期はどの季節よりもおいしいものや楽しいことが多い季節なんだ。

夏と聞いて思い出すのは公園でのピクニック、ビーチでのBBQ、いろんな物をキャンプファイアーしながら、焼いて楽しむキャンプ旅行だ。

夏の食べ物が特別でユニークな理由のひとつは、夏にはおいしい食べ物を
友達や家族で分け合って食べる機会がとっても多いっていうこと。

ピクニックやBBQに行けばみんなが競い合うように自慢の料理を持ち寄ってくる。

そういう競争があるから本当に
おいしい料理にありつくことができるんだ。

 

CIMG0400.JPG

 

 

Since it's almost summertime I wanted to share with you some of my
favorite summertime foods.

There's so many of them , so I decided to pick
just three.

These three foods are the taste of summer time for me.

After you read
this,I want you to think of your top three summertime foods and next time
we talk, you can tell me about them .

もうすぐ夏がやってくるから、僕のお気に入りの夏の食べ物を紹介しようと思う。

数あるお気に入りの中でも3つを厳選したよ。

僕にとっての夏らしい食べ物はこの3つだけど、ぜひ皆さんのお気に入りの夏の食べ物トップ3についても聞いてみたいな。

 

# 1. BBQ's are all about the meat, but sometimes the side dishs are the
real attraction .

For me, good Potato Salad always steals the show.

My Favorite type of Potato Salad is my Grandma's recipe.

It has Potatoes, Hard boiled eggs, Blue Cheese, Bacon,celery and onions,
in a dressing of vinegar and mustard..

その1.BBQって肉のイメージが強いけど、時々すごく美味しいサイドディッシュに
出会うことがある。

僕にとっては美味しいポテトサラダがBBQの主役なんだ。

僕が好きなタイプのポテトサラダはおばあちゃんのレシピで作ったもの。

じゃがいもに固ゆでたまご、ブルーチーズ、ベーコン、セロリにたまねぎ、
ドレッシングはビネガーとマスタードだよ。

 

 

potato.jpg

074.JPG

 

 

# 2. Corn on the Cob.
In New England,where I grew up, summertime is only time of year when we
eat corn on the cob.

It comes fresh from local fields and usually
everyone eats five or six ears
of corn at time(ear of corn= 1 whole corn cob) .

Before you can eat the corn you have to shuck it.Usually everyone gets in
on this, and before long the corn is steaming in a pot or slowly roasting
over a fire.

My favorite variation is Fresh Sweet Corn dipped in butter and
BBQ sauce.

その2. 次はトウモロコシ。 僕の育ったニューイングランドでは、1本まるごとのトウモロコシを食べられるのは
一年の中で夏だけなんだ。

地元の畑から届く新鮮なトウモロコシを、みんな5~6本は
食べるんだよ。(トウモロコシ1本=ear of corn と数えるんだ)

トウモロコシを食べる前には皮を剥き、やがてトウモロコシが茹だったりじっくり
焼きあがってくる。

僕の好きな食べ方は甘くて新鮮なトウモロコシをバターとBBQソースでディップ
したものだよ。

 

 

 

wallkill%2009%20029.JPG

 

 

 

 

# 3. Lastly, but not leastly nothing tastes like summertime quite as much
as Watermelon.

In Japan ,Watermelon is a bit of an expensive luxury but in
the States it's a staple of any picnic.

Watermelon is naturally delicious
but it is also fun, for example why not have a seed spitting contest?

Another great thing to do with watermelon is to, cut a small hole in one
and stick an open bottle of wine in the hole.

Leave it for an hour and the
watermelon will soak up the wine.

Then cut in half and enjoy a kind of
Sangria.

その3.決して最下位ではないけど最後に、夏らしい食べ物といえばスイカははずせない。

日本では少し高くて高級だけど、アメリカではピクニックの定番なんだ。

スイカはそのまま食べて美味しいだけじゃなくて楽しい食べ方もできるよ。

種飛ばしコンテストなんかをやってみてもいいかもしれない。

スイカのもうひとつの楽しみ方として、小さな穴を開けたスイカにワインを1ボトル
差込んでみて。

一時間ほど置いてワインを染み込ませるんだ。

半分にカットして
サングリアの一種を楽しんで!

 

watermelon.jpg

 

 

So these are my top summertime eats, what are yours?

さて、これらが僕のお気に入りの夏の食べ物トップ3だよ。皆さんのはどんな物かな?

 

Keith

英語を話せるようになりたい方へ

当ブログは「b わたしの英会話」が運営しています。

「b わたしの英会話」では、まずは独学をキッカケにスタートしてその後、しっかりと学びたい!ということで、通いはじめるお客様は多くいらっしゃいます。

特に、私たちのスクールでは毎回のレッスンで学んだ単語やフレーズを「レッスンレコード」というオンラインノートに毎回記帳します。クラスの中で、自分にあった単語やフレーズを使った文章を作ってもらって、それを自分の台本代わりにすれば、会話の上達速度も圧倒的に早くなるのでおすすめですよ。

もし、同じように独学に限界を感じ始めている方は体験レッスンで雰囲気を見てみるといいと思いますよ。初回は無料で受けられますので、まずは、雰囲気を見てみたい方にもオススメです。

また、今はまだ体験レッスンは早いかなぁ・・・・。
そんな方は、資料請求だけしておくと後で様々なキャンペーンの特典などありますのでおすすめです。

コース内容及び料金イメージはこちらからダウンロードが可能です
英会話超初心者脱出資料請求

 

私たち、b わたしの英会話では一緒に働くコンシェルジュ職(カウンセラー)ポジションの募集をしています。英語を使った仕事を通じて、自分のスキルを高めてみたい方、接客の好きな方にピッタリのポジションです。応募されたい方は、こちらのリンクをご参照ください。

また、当面はオンラインで英語学習をしてみたい。
そんな方のための「わたしのオンライン」コースもおすすめです!
初月わずか550円ではじめられるので、まずはお試し!



コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です



 
 


英語が全くダメな人のためのOLあんちょこ英語集 bわたしの英会話 無料ダウンロード

言えたら安心の「これだけ」海外旅行フレーズ集 bわたしの英会話 無料ダウンロード

特典付き資料請求

その他、マンツーマン英会話「bわたしの英会話」の知りたい情報が満載!今スグ見られる!!

【 特 典 付 き 】『bわたしの英会話:ココが知りたい! 資 料 請 求 ダウンロード』 システムや料金情報、各スクール情報など、人気のコンテンツがすぐにご覧いただけます!


ご相談専門お電話番号


※『すぐに体験してみたい!』派のあなたには、<無料体験レッスン>WEB見た、で特典あり。
button_lesson_anime_s
無料体験レッスン
※『すぐに体験してみたい!』派のあなたには、<無料体験レッスン>WEB見た、で特典あり。
button_lesson_anime_s
無料体験レッスン