a list of love story movies by Michael

Hello,

こんにちは!

 

Here is a simple list of movies I recommend for those in the mood for love:

こちらに簡単ですがお勧めの愛をテーマにした映画リストをご紹介します。

 

■Blue Valentine (2010)

 

 

Blue%20Valentine.jpg

 

 

 

Perhaps my all-time favorite love story movie, Blue Valentine is a deeply sad and moving film that focuses on the relationship of Dean and Cindy.

I won’t go further into the story of the movie since I believe it is better to watch this movie knowing as little about it as possible but I will warn you it is quite a somber reflection on the nature of Love;

everytime I think about this movie my heart is touched by sadness.

The actors, Ryan Gosling and Michelle Williams, do an amazing job, so amazing that it doesn’t seem like they are acting at all.

Blue Valentine(ブルーバレンタイン)

僕のもっとも気に入っているラブスートーリー「Blue Valentine」はとっても悲しく、ディーンとシンディーの関係に焦点をあてた映画です。

出来たらこの映画をご覧になってストーリーを理解していく方が良いと思いますので、あまりここではお伝えしないでおきます。

でも、ちょっと心配なのは、愛の本質を描くこの映画は少し皆さんを重苦しくさせてしまうかも知れない。

いつも僕はこの映画を見ると悲しくなります。

ライアン・コズリングやミシェル・ウィリアムズという俳優は、彼らのこれまでの作品のなかでも、見たことのないくらいとても素晴らしい演技をしています。

 

 

■Brokeback Mountain (2005)

 

 

brokeback%20Mountain.jpg

 

 

 

Another heartrending movie with superb acting and directing, Brokeback Mountain depicts the torrid romance between two cowboys, Ennis Del Mar and Jack Twist, that takes place over twenty years in the American West.

The film captures well the joys and pitfalls of (what was once a) forbidden love, as Ennis and Jack continue to see each other despite the risks that are involved to themselves and their respective families.

A story weaved from human passion, desire and tragedy.

Brokeback Mountain (ブロークバック・マウンテン)

もうひとつ素晴らしい演技と監督からなる切ない映画は、
20年以上前の西アメリカが舞台で、イニス・デル・マーとジャック・ツイストの2人のカウボーイの間で繰り広げられる情熱的なロマンス映画「ブロークバック・マウンテン」です。

この映画は喜びや禁じられた愛の幸と不幸を上手く表現していて、イニスとジャックは彼ら自身やそれぞれの家族を危険にさらすリスクへ巻き込みながらも会い続けていくのです。

物語は人間の情熱・欲望・悲劇などをうまく組み込だものとなっています。

 

 

■The Princess Bride (1987)

 

 

The%20Princess%20Bride.jpg

 

 

 

The Princess Bride is perhaps the most dynamic film on this list as it has a bit of everything in it: love, comedy, romance, tragedy, fantasy and adventure.

The film is set up as a sort of story told by a grandfather to his sick grandson.

The story is set in a medieval fantasy land where a young woman named Buttercup falls in love with a farmhand Westley who answers her every order with “As you wish.”

Eventually Westley sets out to make a fortune so that he can marry Buttercup.

However, his ship is attacked by the Dread Pirate Roberts and believing her love to be dead, she agrees to marry the Prince Humperdink. Before her wedding, she is kidnapped by three peculiar outlaws who are in turn pursued by the Prince and his soldiers and by a mysterious man in black.

A very fun and fancy free film that has its own unique charm.

The Princess Bride(プリンセスブライド)

「プリンセス・ブライド」は、冒険・空想・悲劇・ロマンス・コメディや愛などを盛り込んだこの映画リストの中でも、恐らく一番力強い作品となっています。

この映画はあるおじいさんが自分の病気の孫にある物語を読み聞かせるという設定になっています。

その物語はバッターカップという名の娘と農場労働者で彼女のお望み通りにと答える誠実なウェストリーたちが、恋に落ちた中世のおとぎの国が舞台です。

ウェストリーは、バターカップと結婚するために富を得る覚悟をします。

船で冒険に出たところ、海賊たちに船を襲われてしまい、バターカップは彼が死んだと思いこんでしまいます。

そのまま彼女は王子であるフンパーティングの求愛を受け入れてしまいます。

しかし彼女の結婚式前に奇妙な三人組みの騎士が襲い、そこに表れた黒覆面の騎士と彼の兵士によってバターカップは助けられます。

その彼こそがウェスリーだったのです。

とっても面白く、夢がり独特の魅力をもった映画です。

 

 

■Lady and the Tramp (1955)

 

 

Lady%20and%20the%20Trmp.jpg

 

 

 

One of my favorite Disney films, Lady and the Tramp is a classic animation film that covers the familiar ground of two lovers who come from very different backgrounds:

Lady is a house dog that lives with the well-to-do Jim Dear and his wife Darling while the Tramp is a stray mutt who wanders the streets of town getting in and out of trouble.

The two dogs go on various escapades that serves to fan the flames of their romance.

A very cute, well made animated movie.
Lady and the Tramp

ディズニー映画の中でも大好きな作品のひとつで、この映画はまったく違った環境で育ったとても仲良しな二匹の犬を描いた、アニメーション作品としても傑作のものです。

Lady は裕福なJim DearとDarling夫妻と仲良く暮らす室内犬で、Tramp は野良犬の雑種で町のトラブルに巻き込まれたり、巻き込んだりしています。

この2匹の犬たちが愛の炎を大きくしていく物語です。

 

 

■Moulin Rouge! (2001)

 

 

Moulin%20Rouge.jpg

 

 

 

Moulin Rouge is a romantic musical that is as touching as it is spectacular in its portrayal of the love story of Christian, a writer/poet and Satine, a cabaret dancer and courtesan.

Through a twist of fate the two meet and become involved in a show at the cabaret the Moulin Rouge;

however, unbeknownst to Christian, Satine has a fatal case of tuberculosis.

He also must compete with the wealthy Duke who is financing their show and who has also become enchanted by Satine’s beauty and charm.

The movie is well-known for incorporating many famous modern songs such as “Nature Boy”, “Smells Like Teen Spirit”, “Material Girl” and “Diamonds are a Girl’s Best Friend”, as well as using camera techniques found more often in popular music videos than in conventional movies.
Moulin Rouge!

ムーランルージュは作家でもあり、詩人のクリスチャンとキャバレーのダンサーであり、売春婦でもあるサティーンのラブストーリーを描いた、ロマンティックミュージカル映画の超大作です。

運命いたずらで2人は出会い、ムーランルージュ劇を通して恋に落ちます。

ですがクリスチャンは全くの無名であり、サティーンは重い結果に冒されています。サティーンの魅力と美貌に魅了された一人でもある、ムーランルージュの投資家DukeとChristianはサティーンをめぐって競い合わなければなりません。

この映画は「Nature Boy」のように現代的にも有名なポップスの曲をたくさん使っていることでも知られています。「Material Girl」や「Diamonds are a Girl’s Best Friend」やカメラテクニックも同様に、昔ながらの映画より、現在のとても人気のあるミューッジクビデオなどにたくさん使われていることで有名です。

 

 

Michaelの「love story movies」の紹介はまだまだ続きます!

次回を楽しみに!!

英語を話せるようになりたい方へ

当ブログは「b わたしの英会話」が運営しています。

「b わたしの英会話」では、まずは独学をキッカケにスタートしてその後、しっかりと学びたい!ということで、通いはじめるお客様は多くいらっしゃいます。

特に、私たちのスクールでは毎回のレッスンで学んだ単語やフレーズを「レッスンレコード」というオンラインノートに毎回記帳します。クラスの中で、自分にあった単語やフレーズを使った文章を作ってもらって、それを自分の台本代わりにすれば、会話の上達速度も圧倒的に早くなるのでおすすめですよ。

もし、同じように独学に限界を感じ始めている方は体験レッスンで雰囲気を見てみるといいと思いますよ。初回は無料で受けられますので、まずは、雰囲気を見てみたい方にもオススメです。

また、今はまだ体験レッスンは早いかなぁ・・・・。
そんな方は、資料請求だけしておくと後で様々なキャンペーンの特典などありますのでおすすめです。

コース内容及び料金イメージはこちらからダウンロードが可能です
英会話超初心者脱出資料請求

 

私たち、b わたしの英会話では一緒に働くコンシェルジュ職(カウンセラー)ポジションの募集をしています。英語を使った仕事を通じて、自分のスキルを高めてみたい方、接客の好きな方にピッタリのポジションです。応募されたい方は、こちらのリンクをご参照ください。

また、当面はオンラインで英語学習をしてみたい。
そんな方のための「わたしのオンライン」コースもおすすめです!
初月わずか550円ではじめられるので、まずはお試し!

b わたしの英会話が運営する恋と仕事に効く英語執筆チームです。スクールで勤務するカウンセラー、外国人講師、そして、その他スタッフがお客様サポートを通じて「あ、このフレーズ使える!」「これって英語でなんていうんだろう?」と疑問に思ったことを記事を通じて解説しています。



コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です



 
 


英語が全くダメな人のためのOLあんちょこ英語集 bわたしの英会話 無料ダウンロード

言えたら安心の「これだけ」海外旅行フレーズ集 bわたしの英会話 無料ダウンロード

特典付き資料請求

その他、マンツーマン英会話「bわたしの英会話」の知りたい情報が満載!今スグ見られる!!

【 特 典 付 き 】『bわたしの英会話:ココが知りたい! 資 料 請 求 ダウンロード』 システムや料金情報、各スクール情報など、人気のコンテンツがすぐにご覧いただけます!


ご相談専門お電話番号


※『すぐに体験してみたい!』派のあなたには、<無料体験レッスン>WEB見た、で特典あり。
button_lesson_anime_s
無料体験レッスン
※『すぐに体験してみたい!』派のあなたには、<無料体験レッスン>WEB見た、で特典あり。
button_lesson_anime_s
無料体験レッスン
 
 


ロマンス映画から学ぶ英会話 の一覧