I Am A Ramen Lover. Here’s Why… by David

Usually, when I tell students in Japan that I love ramen, they laugh.
But, this is true. I love ramen (especially miso, but I enjoy all flavors of ramen).
I think most western teachers are big fans of ramen. Between lessons, we often recommend great ramen shops to each other.
In Canada, there is a ramen shop boom these days with many new ramen shops opening in Vancouver and Toronto. In Toronto, the ramen shops Santouka, Kinton, Riajin and Momofuku are among the most popular ones. Check out their websites for photos of their food and restaurants.
私がどれだけラーメンが好きかを皆さんにお伝えすると大体笑われてしまいます。
でも私は本当にラーメンが大好きなんです!(特にミソラーメン!)
私が思うには、欧米から来ているレッスンパートナーは皆ラーメンが大好きだと思います。レッスン中にはよくお互いにおすすめのお店を紹介することもあります。
今カナダではラーメンブームが到来しており、バンクーバーとトロントで日本で有名な山頭火、金とん、百福、雷神など沢山のお店がオープンしています。
ぜひウェブサイトでお店やメニューについてチェックしてみてくださいね。

ラーメン

Ramen is so loved in Canada that Canadians believe it is a fine and sophisticated food.
The ramen shops are very fancy. When you enter them, you will see expensive tables, chairs, lights and decorations.
When I tell my Canadian friends that in Japan, ramen is thought of as a basic fast food and that the restaurants are plain with regular counters and stools, they smile and say that I am telling a lie.
They think that a bowl of ramen is a work of fine art.
The soup (which we call “broth” pronounced “braw-th”) is a harmonious symphony of flavors – oily, spicy, salty and sweet.
Separately, they don’t excite your mouth, but together, in the right amounts, they turn a simple noodle dish into a mouth-watering dining experience.
It’s shocking to me that many Japanese businessmen don’t finish all of the delicious broth in their ramen.
One Japanese friend said it is because businessmen think it is salty and therefore unhealthy.
That may be so, but I can’t leave even one drop of ramen broth in my bowl.
カナダではラーメンは満足感をしかっりと得られる食べ物として人々からとても愛されていてます。
ラーメンはとても奥深いです。ラーメン店に行くとそこでは高級そうなテーブルやライト、インテリアをみることができます。
私がカナダ人の友人に日本でラーメンとはファストフードとして親しまれているということを伝えると私が本当に嘘を付いていると思って笑われてしまいます。
彼らはラーメンは器の中の一つのアートだと思っています。
ープのには辛さ、しょっぱさや甘さを一つ一つ味わうことはありませんが、正しい分量で合わせることにより出来上がるハーモニーがあります。
そしてただのヌードルからよだれが滴るような素晴らしいラーメンへと変貌を遂げるのです。
私は日本人のビジネスマンがこの素晴らしい出汁のきいたスープを残してしまうことにとてもショックを覚えました。
私の一人の友人が教えてくれたのですが、ラーメンの塩分はとても高く、飲み切るのは体に悪いからといっておりました。
たぶんそれは事実でしょうが私はそうであってもスープを残すなんてことは出来ないでしょう。

After the broth excites your tongue, the chewy noodles and crunchy vegetables provide pleasing textures in your mouth and make the experience of eating ramen fun.
If the noodles are freshly hand-made, they soft and tasty.
You want to chew them slowly so that the taste will last as long as possible.
Then, the chewiness of the noodles is balanced by the crunchiness of slightly smoky-tasting vegetables cooked in a wok.
The crunchy vegetables make sure your teeth are not bored and have something to do.
As the perfect finishing touch, a slice of roasted pork is added to the ramen to provide a rich and meaty taste. Considering all of the many ingredients that are used to prepare a bowl of ramen and the roles they play in giving you a lovely flavorful meal, I agree with people who say it is not a simple food, but a fine food. Great ramen cooks should receive the same level of respect that symphonic orchestra conductors get because they create masterpieces by having all of the ingredients play tasty music together.
Like musicians, there are great ramen cooks and there are not so great cooks.
To find the master cooks, you just need to search for them on the Internet with a search engine.
Start with “Best ramen in Tokyo”, go to their shops and enjoy the ramen. on Apetite!
スープを口に含んだ後、もちもちした麺とシャキシャキした野菜を食べることであなたはとても満足することでしょう。ラーメンを食べることは本当に楽しいです。
もし麺が手作りだととてもソフトで歯ごたえがあり、あなたは可能な限りその麺を味わいたいと思うことでしょう。
そしてこのもちもちした麺は中華なべで香ばしく料理された野菜と調和をなすのです。
このシャキシャキした食感の野菜によってさまざまな食感を味わうことができ飽きることもありません。そして最高の締めめくくりとして
チャーシューを味わいます。このチャーシューがよりコクをラーメンに生み出すのです。これらの様々の食材が一つの素晴らしいラーメンを完成させることが出来るのです。
ラーメンは決して簡単な食べものではなく、とても素晴らしいものです。
この素晴らしいラーメンはまるでオーケストラと同じといえるでしょう。なぜならば異なる
食材が一つになって一つの美味しいラーメンの味を生み出す、まるで音楽と同じだからです。
ぜひインターネットで美味しいお店を検索してみてください。
まずは“東京で一番美味しいラーメン”と検索してみてください。そして実際にそこに行ってみてくださいね!

ボナペティート! 

いかがでしたでしょうか!?
グルメのDavidらしいエントリでした!

Davidは主に、b わたしの英会話横浜スクールにシフトで入っています。
レッスンのご予約お待ちしています!

David

英語を話せるようになりたい方へ

当ブログは「b わたしの英会話」が運営しています。

「b わたしの英会話」では、まずは独学をキッカケにスタートしてその後、しっかりと学びたい!ということで、通いはじめるお客様は多くいらっしゃいます。

特に、私たちのスクールでは毎回のレッスンで学んだ単語やフレーズを「レッスンレコード」というオンラインノートに毎回記帳します。クラスの中で、自分にあった単語やフレーズを使った文章を作ってもらって、それを自分の台本代わりにすれば、会話の上達速度も圧倒的に早くなるのでおすすめですよ。

もし、同じように独学に限界を感じ始めている方は体験レッスンで雰囲気を見てみるといいと思いますよ。初回は無料で受けられますので、まずは、雰囲気を見てみたい方にもオススメです。

また、今はまだ体験レッスンは早いかなぁ・・・・。
そんな方は、資料請求だけしておくと後で様々なキャンペーンの特典などありますのでおすすめです。

コース内容及び料金イメージはこちらからダウンロードが可能です
英会話超初心者脱出資料請求

 

私たち、b わたしの英会話では一緒に働くコンシェルジュ職(カウンセラー)ポジションの募集をしています。英語を使った仕事を通じて、自分のスキルを高めてみたい方、接客の好きな方にピッタリのポジションです。応募されたい方は、こちらのリンクをご参照ください。

また、当面はオンラインで英語学習をしてみたい。
そんな方のための「わたしのオンライン」コースもおすすめです!
初月わずか550円ではじめられるので、まずはお試し!



コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です



 
 


英語が全くダメな人のためのOLあんちょこ英語集 bわたしの英会話 無料ダウンロード

言えたら安心の「これだけ」海外旅行フレーズ集 bわたしの英会話 無料ダウンロード

特典付き資料請求

その他、マンツーマン英会話「bわたしの英会話」の知りたい情報が満載!今スグ見られる!!

【 特 典 付 き 】『bわたしの英会話:ココが知りたい! 資 料 請 求 ダウンロード』 システムや料金情報、各スクール情報など、人気のコンテンツがすぐにご覧いただけます!


ご相談専門お電話番号


※『すぐに体験してみたい!』派のあなたには、<無料体験レッスン>WEB見た、で特典あり。
button_lesson_anime_s
無料体験レッスン
※『すぐに体験してみたい!』派のあなたには、<無料体験レッスン>WEB見た、で特典あり。
button_lesson_anime_s
無料体験レッスン